17. Webinars and Webcasts
Content Overview
1. Rationale: Students want a synchronous experience; a sense of instructor caring.
학생들은 교사의 배려심과 같은 것을 동시적인 경험을 통해 얻길 원합니다.
2. Instructor presence: information, quick feedback, social interaction.
교사가 존재함으로써 정보, 빠른 피드백, 사회적 상호작용을 얻을 수 있습니다.
3. Synchronous session technology: chat, Webcam, interactive videoconferencing, synchronous conferencing tools(DimDim, Adobe Connect Pro. Elluminate, WebEx, Live Meeting, etc.).
동시적 수업 기술은 채팅, 웹캠, 쌍방향 화상회의, 동시적 회의 도구(dimdim, adobe connect pro. elluminate, webex, live metting, etc.)와 같은 것이 있습니다.
4. Webcasting technology: Mediasite, Livestream, Tegity, Echo360, Kaltura.
웹 캐스팅 기술로는 Mediasite, Livestream, Tegity, Echo360, Kaltura 와 같은 것이 있습니다.
5. Specific synchronous technology tools: chat, whiteboard, web touring, polling and surveys, slide presentation, screen sharing, live video, voice over the internet, recording, etc.
구체적인 동시적 기술 도구로는 채팅, 화이트보드, 웹 여행, 투표와 설문조사, 슬라이드 프레젠테이션, 화면 공유, 라이브 비디오, 인터넷을 통한 음성, 녹음 등이 있습니다.
6. Check on student progress and answer questions.
7. Add special or current topics to the course.
강의에 특별한 주제나 오늘의 화제를 추가합니다.
8. Add variety and novelty to the course.
강의에 가지각색의 새로운 것들을 추가해야 합니다.
9. Allows instructors to extend around the globe.
교사는 전 세계로 뻗어갈 수 있습니다.
10. How conduct session (perhaps include an assistant, agenda, handouts, rituals or script, etc.).
어떻게 수업을 지도할 것인가 (아마도 조수, 의제, 유인물, 의식 또는 스크립트와 같은 것들을 포함할 것입니다.)
11. Pros: immediacy, interactivity, check for understanding, provide educational challenges, self-paced, enhanced sense of connectivity, multiple perspectives and forms of support, etc.
동시적 수업 기술의 장점으로는 직접성, 상호 작용성, 이해의 확인, 교육적 도전 제공, 자기 페이스, 연결도의 향상된 감각, 다양한 관점과 지원의 형태 등이 있습니다.
12. Cons: lack of eye contact and nonverbal signals, lack of physical control, not in a distraction free environments, limited reflection time, language barriers, time zone differences, Internet connection problems, delays, and differences, limited depth to discussion, etc.
동시적 수업 기술의 단점으로는 시선 교차의 결여와 비언어적인 신호, 육체적 통제의 결여, 자유로운 환경으로 인한 주의 산만, 제한된 반영시간, 언어 장벽, 시간대 차이, 인터넷 연결문제, 지연, 그리고 차이점, 제한된 토론의 깊이 등이 있습니다.
Examples of Webinars and Webcasts
웹 세미나와 웹 캐스트의 예
1. Synchronous + Asynchronous.
동시적과 비동시적의 결합
2. Guest chats with book or chapter authour.
게스트와 책이나 장의 작가와의 채팅
3. Instructor live from another country, a conference, the beach, etc.
다른 나라의 해변에 사는 교사가 회의를 하는 것 등.
4. Conference keynote and invited speakers.
회의 기본방침과 연설자 초청
5. Company sponsored Webinars on topics.
웹 세미나 주제에 대한 회사의 후원
6. Book author promotions and interviews.
책 저자의 책에 대한 광고와 인터뷰
Advice and Guidelines
1. Have an optional orientation or practice session.
선택 지도를 하거나 연습 수업을 가지세요.
2. Check that equipment works (come 15-20 minutes early). If using your laptop and a Webcam, be sure to test and close other applications so as to free up space.
15-20분 정도 일찍 와서 장비를 확인하세요. 만약 수업에 노트북과 웹 캠을 사용한다면 반드시 여유 시간에 다른 응용프로그램을 테스트하고 종료하세요.
3. Explain task purpose.
업무의 목적을 설명하세요.
4. Schedule breaks.
휴식 시간을 가지세요.
5. Avoid talking for more than 15 or 20 minutes without pausing for questions.
질문으로 인한 수업 일시중지 없이 15~20분 이상으로 이야기하는 것을 피하세요.
6. Embed polls and surveys in the Webinar or synchronous classroom.
동시적 교실이나 웹 세미나에서 투표와 설문조사를 하세요.
7. Archive the event for students who missed it.
강의를 놓친 학생에 대하여 결과를 기록하세요.
8. Review content covered at the end of the lecture or Webinar.
검토 내용은 강의나 웹 세미나 시간의 끝부분에 하세요.
9. A synchronous experience followed by an asynchronous one is highly engaging.
어느 비동시적인 하나에 의해 수행되는 동시적 경험은 매우 좋은 것입니다.
10. Hang a "Do Not Disturb" sign outside your door. Yellow police tape "Learning in Progress" from Trainers Warehouse also works. Keep 1-2 bottles of water at your side.
당신의 문 밖에 “방해하지 마시오.” 라는 표시를 걸어놓으세요. 그리고 학습 중에는 트레이너 창고에 “학습 진행 중”이라는 경찰용 테이프를 해 놓으세요(?). 학습 중에는 당신의 주변에 물 한 두병을 가져다 놓으세요.
11. Set a time for the event that takes into account all students. Perhaps have students vote on the timing or alternate the start time if you plan multiple sessions.
모든 학생의 계정이 강의에 대한 시간을 설정 할 수 있게 해 놓으면 아마 학생들은 시간을 조정하기 위해 투표할 수 있고 당신이 다수의 수업을 계획한 경우에도 시작시간을 대체할 수 있습니다.
12. Embed the synchronous sessions when and where they fit best.
동시적 수업을 언제 어디든지 학생들에게 제일 잘 맞을 때에 할 수 있습니다.
13. Create an agenda for each session.
각 수업에 대한 예정표를 만드세요.
14. Provide students with guidelines, tips, and procedures for the synchronous technology and session.
학생들에게 지침, 팁, 동시적 기술과 수업에 대한 절차를 제공하세요.
15. Be highly organized yet flexible on times, duration, etc. Being supportive, friendly, positive, and encouraging also helps create a social climate for effective synchronous conferencing.
시간이나 기간 등을 잘 조직해야 하지만 유연하게 운영해야합니다. 학생들에게 지원을 하고 친밀하게. 긍정적이며 호의적인 것은 동시적 회의를 위한 사회적 분위기를 만드는데 도움이 됩니다.
16. Attend faculty development sessions on synchronous conferencing and Webcasting if available.
가능하다면 동시적 회의와 웹 캐스팅에 대한 교사연수 프로그램에 참가하세요.
'myPPT' 카테고리의 다른 글
이것보고 깜짝 놀람 (0) | 2012.09.22 |
---|---|
호주 직업 훈련 예와 방법(부모와 청년을 위한 진로 선택 가이드) (0) | 2012.09.21 |
게임 비지니스 모델 초기 역사 (0) | 2012.09.21 |
보조자료 (0) | 2012.09.20 |
지구상에 마지막 남은 '순수한 보석' 티벳 .. (0) | 2012.09.20 |